søndag den 26. februar 2012

Historien om Lasse

Nogle uger efter rustur og studiestart skulle der som sædvanlig være fredagsbar, denne gang med temaet Noas Ark. Simone, som jeg var blevet gode veninder med skulle stå i baren, og hun manglede hjælp, så jeg besluttede at springe til (Det hjalp så også lidt at få af vide, at man drikker gratis når man står i baren!) Så jeg valgte at gå all in, trække i zebrastribet nederdel, stiletter og armbånd, samt iføre mig stribet ansigtsmaling i hovedet, sådan!
Jeg kan huske, at jeg gik ned for at hjælpe til ved 5 tiden, og derfra gik det ellers bare stærkt! Jeg har tilsyneladende slugt en stor mængde blå drinks indeholdende vodka og er gået død ude på toilettet mellem klokken 8 og halv 9 om aftenen. Jeg kan bare huske at jeg vågnede inde på toilettet, siddende op at væggen og derefter kigge på mit ur og tænke ”fuck hvor længe har jeg siddet her?”. Jeg prøver så at luske ubemærket ind i baren igen, men jeg havde åbenbart været væk lidt længere end jeg troede, for folk havde nået at blive bekymrede og var meget nysgerrige efter at høre hvor jeg havde været. Pinligt.
Jeg vælger så at fortsætte min bartenderpligt, og på et tidspunkt kommer der så en fyr op til mig og spørger,  om jeg ikke vil være med til at spille Bezzerwizzer. Jojo det ville jeg da gerne, jeg skulle bare finde en veninde at have med, så jeg hiver Stine med ned til bordet hvor han sad, og så ventede vi ellers på hans ven Lasse, så vi kunne spille to mod to. I starten var jeg faktisk mest interesseret i ham der var kommet op til mig for at spørge, han var mørkhåret og havde brune øjne, men den dag i dag kan faktisk hverken Stine eller jeg huske hvad han hed. Pludselig skulle baren lukke, Stine skulle hjælpe med at rydde op, og det ender med at jeg følges med de to drenge hen til en anden fest på universitetet. Pludselig forsvinder ham den første dreng så, og jeg ser ham faktisk ikke resten af aftenen, så jeg er lidt efterladt hos ham Lasse, eftersom at ingen fra mit studie var gået med hen til den fest. Men han viste sig også at være ret sød faktisk, 27 år gammel og i gang med at skrive speciale. Han gad så ikke danse, og det var lidt et minus for mig, så vi endte med bare at snakke, drikke øl og ryge udenfor.
På et tidspunkt siger han til mig: ”Du skal da med mig hjem”, og så griner jeg bare af ham og siger, at det skal jeg da i hvert fald ikke. Men det er jo så faktisk det der ender med at ske… Jeg tager med hjem til hans studielejlighed på Amagerbro, vi har sex og jeg vågner næste morgen og tænker: ”Wow gjorde jeg virkelig det?”. Han var rigtig sød næste morgen og ville faktisk gerne gøre det igen, jeg havde bare alt for mange tømmermænd. Men vi lå og kyssede, og han fulgte mig faktisk også ned til metroen, gav mig sit nummer og kyssede mig farvel. Dagen efter skrev han til mig, at jeg havde glemt et tørklæde hjemme hos ham, og jeg tænker ikke rigtig over det, fordi det ville være så typisk mig, så vi aftaler at mødes om mandagen, så jeg kunne få det igen. Vi mødes så i kaffebaren om mandagen, men så var der bare ét problem: Det var ikke mit tørklæde! Lige der tror jeg det var lidt pinligt for ham, men det viste sig senere at det var et af hans venners, som han have haft med hjemme i hans lejlighed inden festen om fredagen. Men alligevel. Ikke at kunne kende forskel på et drenge og et pigetørklæde. Men vi skriver så lidt frem og tilbage, og jeg synes at han er ret sød, så da han spørger om jeg vil ud og have en øl sammen om torsdag tænker jeg bare yes!
Om torsdagen mødes vi ved kaffebaren og går til Christianshavn. Han skulle så lige i 7eleven, hvor han møder 2 af sine venner, som jeg også hilser kort på, hvorefter de lige snakker lidt indtil vi går videre til en lille bodega. Vi får et par øl, og jeg synes faktisk at vi snakker rigtig godt sammen, og så lige pludselig kommer de to venner fra tidligere ned på bodegaen. Jeg kan godt se på Lasse, at det ikke helt var planlagt, og stemningen blev også lidt mærkelig da de så satte sig ved vores bord, men han kunne jo ikke rigtig sige at de ikke måtte være der, når det var så lille et sted som det var. Jeg prøvede at være med i samtalen så godt jeg nu kunne, men de føltes bare så voksne i forhold til mig, selvom jeg egentlig normalt synes, at jeg er moden af min alder! På et tidspunkt siger Lasse så at han gerne vil have noget mad, og han spørger om jeg vil med ud. Men da vi så kommer ud fra bodegaen kommer de berømte ord: ”Skal jeg følge dig til metroen?”.
Altså jeg kunne jo ikke rigtig sige nej, men jeg troede egentlig mest af det med maden handlede om at komme lidt væk fra hans venner eller eventuelt finde noget mad sammen? Så jeg sagde jo bare ja, han fulgte mig til metroen og sagde ”vi skrives ved”. Okay så.
Jeg havde egentlig accepteret at han ikke var interesseret, men om mandagen var jeg så hjemme hos en veninde og drikke lidt champagne og spise nogle kager, og hun overtalte mig til at skrive til ham. Hun sagde at mange drenge godt kan lidt at pigen tager initiativet, og at nu havde han jo spurgt sidst. Så jeg sendte ham en sms hvor jeg spurgte om han havde lyst til at tage en kop kaffe en dag. Det havde han så ikke.  Tror han svarede noget i stil med: ”Hej J. Tak for sidst, det var rigtig hyggeligt. Du er en rigtig sød pige, men jeg synes at kunne fornemme at vi er for langt fra hinanden, så jeg synes ikke at vi skal gøre det igen. Kh Lasse”. Bum..
Jeg svarede selvfølgelig ikke og har ikke snakket med ham siden..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar